Naše mateřská škola má 2 budovy. Na každé budově jsou 2 třídy.
Odkaz na Facebookovou skupinu naší Broučkové třídy:
https://www.facebook.com/groups/513908851222622?locale=cs_CZ
Milé děti, milí rodiče,
už se na Vás těšíme v naší broučkové třídě, kde si spolu budeme hrát, povídat si, kreslit, malovat, cvičit....
Vaše paní učitelky Jitka,Radka
Akce na měsíc duben :
INFORMACE PRO RODIČE BROUČKOVÉ TŘÍDY
Dávejte dětem do školky :
-pohodlné, obyčejné oblečení, které si mohou ušpinit
-pevné přezůvky, holínky, pláštěnku
-pyžamko na spinkání
-dostatek oblečení na případné převlečení během dne (zůstává v šatně)
Všechno oblečení, obuv označené. Děkujeme
Srdečně Vás zveme na naší VÁNOČNÍ BESÍDKU v úterý 10.12. v 15.hod. v naší třídě.
Těšíme se na Vás.
Prosíme, aby děti měly modro bílé oblečení.
Děkujeme
TVP 2024/2025
" VE TŘÍDĚ SE MÁME RÁDI, VŠICHNI JSME TU KAMARÁDI"
Děti se učí sociálním dovednostem každým okamžikem, každou zkušeností. Kromě nahodilých momentů a situací také prostřednictvím volné hry, v komunitním kruhu, při pohybových činnostech, prostřednictvím interakčních her, psychosomatických her, hudebních a dramatických činností, při vyprávění a poslechu, při pozorování činnosti druhých, výtvarnými činnostmi, ...
VLAŠTOVIČKY STĚBETAJÍ
- pozorujeme a poznáváme některé druhy drobných živočichů a hmyzu ( obrázky, encyklopedie a knihy, hledání a pozorování v přírodě)
- vytváříme pozitivní vztah dětí k živým tvorům, i maličkým a těm, který se zrovna mě nelíbí
- seznamujeme se s pojmem ekosystém, životem v nich ( louka, les)
- uvědomujeme si zranitelnost takto malých živočichů, významem a nutností je chránit - pomáhat menším, slabším, těm, co pomoc potřebují ( platnost i u lidí )
- poznáváme a pojmenováváme charakteristické znaky jara ( obrázky, pozorujeme naší školní zahradu ráno z okna, probouzející se přírodu při pobytu venku)
- poznáváme některé druhy jarních květin, hledáme je v přírodě, encyklopediích
- vnímáme a uvědomujeme si krásy každodenního života - malujeme, modelujeme, tvoříme, hrajeme tematické hry, cvičíme, seznamujeme se s básničkami, písničkami, vše doprovázíme pohybem
- užíváme si příjemné jarní počasí, radujeme se z pohybu na čerstvém vzduchu
- vedeme děti k lásce k přírodě, pečujeme o přírodu, chráníme životní prostředí
ZIMA UŽ JE ZASE TADY
- poznáváme teoreticky a prakticky některé základní zimní sporty
- vedeme děti k povědomí významu aktivního pohybu pro naše zdraví, zvyšujeme obratnost dětí
- chápeme možná nebezpečí - úraz, vhodná a nebezpečná místa k hrám
- správné chování pro ochranu zdraví a života svého i kamarádů
- seznamujeme se a pojmenováváme charakteristické znaky zimy, počasí
- uvědomujeme si, že vše má svůj řád - změny v přírodě v souvislosti opakujícího se střídání ročních období
- experimentujeme se sněhem, ledem, vodou, pozorujeme a poznáváme jejich vlastnosti
- užíváme si sněhu k zimním radovánkám - koulování, střelba sněhovými koulemi na vzdálenost a cíl, stavby, jízda na lopatách, stopy a cesty ve sněhu,... (vždy dbáme na bezpečnost dětí)
- seznamujeme se teoreticky i prakticky s ochranou zdraví, života
Projektový den " ZACHRAŇ KAMARÁDA"
- vnímáme krásu zimní přírody ( slovně, hudebně, výtvarně, pohybově - rozhovory nad obrázky, výtvarná a pracovní činnost, zpěv, přednes, tanec,......)
- seznamujeme se s tradicí Tří králů
- rozvíjíme jazykové schopnosti a dovednosti dětí
- seznamujeme se s jednoduchými piktogramy
- vedeme děti k povědomí o charitativní činnosti, posilujeme prosociální chování
- seznamujeme se s vánočními zvyky a tradicemi
- připravujeme vánoční pásmo pro rodiče a své nejbližší, těšíme se ze společných zážitků
- vánočně si vyzdobíme třídu, šatnu, vyrábíme dárky, přáníčka pro rodiče
- uvědomujeme si význam Vánoc - čas strávený se svými nejbližšími, těšíme se na dárečky, ale zároveň si uvědomujeme, že některé děti, lidé nemají takové štěstí být s blízkými a být obdarováni
- uvědomujeme si význam rodiny
- podporujeme přátelství mezi dětmi
- vyjadřujeme dojmy z Vánoc - slovně, výtvarně,...
- seznamujeme se s tradicí Mikuláše, čerta a anděla
- odbouráváme strach z nadpřirozených bytostí
- těšíme se ze společných zážitků
- vyjadřujeme svoji fantazii, představivost - vyrábíme, kreslíme, hrajeme si k tématu
PODZIM ŤUKÁ NA VRÁTKA
- seznamujeme se s legendou O svatém Martinovi a s ní spojenými pranostikami
- seznamujeme se s některými druhy zvířat žijící v naší přírodě, jak přezimují, seznamujeme se s pojmy stěhovaví x stálí ptáci
- procvičujeme barvy - základní (ml.d.), zrakové vnímání posloupnosti barev, míchání barev
- pozorujeme barvy podzimu, vnímáme krásu podzimní přírody
- prohlubujeme pozitivní vztah k přírodě, úctě ke všemu živému
- poznáváme a pojmenováváme některé druhy lesních zvířat
- rozvíjíme pozornost, soustředění, porozumění textu
- při prožitkovém učení se zaměříme na smyslové vnímání
- podporujeme u dětí kladný vztah k přírodě
- poznáváme a seznámíme se s tradicí Dušiček, zmíníme se o Halloweenu, vnímáme tajemnou atmosféru podzimních světýlek
- nebojíme se nadpřirozených bytostí, chápeme svět pohádek
- vyrábíme k tématu, ale nikdy nechceme probouzet v dětech strach, úzkost. Naše výrobky jsou veselé, roztomilé.
- uvědomujeme si změny a vývoj v přírodě i přes velmi pěkné a teplé počasí
- vnímáme krásu podzimní přírody a její barvy
- poznáváme a pojmenováváme základní a některé doplňkové barvy (míchání barev)
- projevujeme svoji fantazii při výtvarné činnosti (používáme přírodní materiály)
- třídíme podle druhu (barvy, tvaru), rozvíjíme zrakové vnímání
- chráníme přírodu, správně se chováme
- rozvíjíme poznávací schopnosti - les, lesní přírodniny, plody
- seznamujeme se a poznáváme stromy jehličnaté a listnaté a jejich plody (prožitkové učení, stavíme si "svůj lesík"
- seznamujeme se s lesními plody - houby, chápeme rozdíl mezi pojmem jedlá x nejedlá
- rozvíjíme řečové a jazykové schopnosti
- vedeme děti k lásce a ochraně přírody, víme, jak se v přírodě chovat, co je správně a co špatně
- máme povědomí o tom, kdy a jak pouštět draky (podzimní povětrnostní podmínky)
- máme povědomí, jak se drak vyrábí
- umíme se pohybově, výtvarně i hudebně vyjádřit
- rozlišujeme a používáme základní prostorové pojmy (před, za, vedle, nad)
- orientujeme se v číselné řadě 1-3-5
- pozorujeme a uvědomujeme si charakteristické znaky podzimu
- pojmenováváme ovoce, zeleninu, ovocné stromy a jejich plody, polní plodiny
- poznáváme ovoce a zeleninu všemi smysly, uvědomujeme si význam konzumace pro nás i domácí zvířátka
- seznamujeme se s prací na zahradě (sklizeň ovoce a zeleniny, hrabání listí,...)
- adaptace dětí ve třídě
- rozvíjíme kamarádské vztahy
- zvládáme sebeobslužné úkony ( samostatně, s individuální dopomocí)
- seznamujeme se a učíme se dodržovat dohodnutá pravidla
- poznáváme svoji značku, skříňku
- seznamujeme se s prostředím školky a uspořádáním nabízených činností